Bemutatkoznak a szervezők

Archívum

Hogyan fogjunk hozzá?

2008.11.13. 21:32 sz_kata

Már eldöntötted, hogy szervezőként részt szeretnél venni a Születés Hete missziójában. Úgy érzed, elhivatott vagy témában, szeretnéd ismereteidet megosztani másokkal és ehhez megvannak a szükséges kapcsolataid is.
Hogyan lesz lelkesedésből profi rendezvény? Hogyan fogj hozzá?


Kezdjünk neki!

Első lépésként ülj le és gondold át: mi jut eszedbe a Születés Hetéről? Kiket szeretnél a rendezvénnyel megszólítani? Előnyös, ha van egy csapatod, akikkel átbeszélitek a kérdéseket és ötletbörzét rögtönöztök. Hihetetlen ötletek bukkanhatnak fel ennek folyamán!

Rögtön az elején készíts feljegyzéseket ezekről az ötletekről, hiszen így látod, hogy honnan-hová szeretnél majd eljutni. Fontos letisztázni azt is, hogy hány segítőre számíthatsz. Ha csapatban dolgoztok, egyezzetek meg arról, hogy ki lesz majd az „összetartó erő”, aki irányítja társaságot, aki betartatja a határidőket, és kiosztja a feladatokat.

Érdemes felmérni, hogy a szűk stábon kívül (barátok, munkatársak) kikre számíthatsz még a szervezés során. Milyen együttműködő társcsapatok, szakemberek vannak a környéken, akiket esetleg be lehet vonni a szervezésbe? (egészségstúdiók, védőnők, szoptatási tanácsadó, baba-mama klubvezető, stb.) Keresd meg őket mielőbb!

Készíts leltárt az elérhető erőforrásokról! Ne feledd, az erőforrás nem feltétlen pénzt jelent! Erőforrás lehet önkéntes munkaerő, ingyenesen rendelkezésre álló helyszín, meglévő eszközök, amikre a rendezvény alatt szükség lehet, például videó, írásvetítő, projektor, laptop, jógamatrac, de ide sorolhatom a székeket, asztalokat, pelenkázó asztalt, szoptatósfotelt is. Erőforrásnak számítanak a kapcsolataid is!

Az ötletbörze és az erőforrásaid felmérése után, már lehet valamilyen hozzávetőleges költségtervet összeállítani. Az anyagi részt előteremteni nem egyszerű feladat. Érdemes még novemberben felkeresni az önkormányzatot, és a témában érintett kereskedőket. Helyi viszonylatokat figyelembe véve gondold át a belépőjegyes programok előnyét és hátrányát.

Az alaplépések után

A szervezés elkezdődött. Első lépésként jelöld ki a szervezés mérföldköveit: mikor milyen feladatot kell elvégezni ahhoz, hogy a program az adott határidőre összeálljon, a rendezvény zökkenőmentes legyen.
A mérföldkövekhez rendeld hozzá a határidőket, a személyt vagy személyeket, aki a feladat elvégzéséért felelős és a szükséges erőforrást. Így készül a projektterv.
A csapaton belül, mindig, mindenről készüljön emlékeztető: mi a feladat, ki vállalta, mi a határidő. Érdemes a partnerekkel, (helyszín, előadó, hirdető, büfés, szakmai partnerek, kórház, stb.) írásban megegyezni, hogy később ne legyenek vitás kérdések.

Nincs más hátra, mint előre

Nyakig a szervezésben se felejtsd el, kontrollálni magadat. Tartom a projekttervben felvázolt határidőket? Hogy állnak az elvégzendő feladatok? Mindenki jól halad a felvállalt feladataival?
Az előadók, programok szervezése mellett (ebben segítünk a portálon található programétlappal), időben fel kell keresni a kiszemelt arcokat, fővédnököt. Ezek kiválasztásánál sok szempontot kell figyelembe venni: pl. szakmai alkalmasság, anyagi megfontolás, távlati célok.
Időben kezd el szervezni a rendezvény sajtóját és reklámját! A sajtókampányhoz a Születés Hete kész anyagokat ad, de a helyi kontaktokat neked kell felkeresned.
 

A rendezvény

A hónapok során eljutottál a végére: megszervezted a programokat, előadókat, a helyszínt és a sajtókampányt. A programok híre eljutott a célközönséghez. De még nem dőlhetsz hátra!
Milyen feladatokkal kell számolnod a rendezvény idején?
- logisztika (eszközök, technika helyszínre szállítása, termek berendezése, szoptató és pelenkázó helység kialakítása)
- előadók fogadása és búcsúztatása
- őrangyalok, helyszíni segítők irányítása
- gyermekfoglalkoztató kialakítása
- látogatók informálása
- véleménykérések

A rendezvénynek a programok lezárásával sincs még vége. Jó előre szánj időt a hivatalos lezárásra: az adminisztrációra, a kérdőívek tanulmányozására, a beszámoló megírására, a főszervezőknek és a szponzoroknak, a sajtós anyagok összegzésére az esetleges anyagi elszámolásokra.

Támpontok az időgazdálkodáshoz

1. szept. 30-febr. 26.
 csapat
 helyszín
 program
 anyagi feltételek

2. febr. 27-márc. 30.
 nyomdai munkák
 kapcsolatépítés
 szóróanyag elhozásának és szétosztásának megszervezése, lehetséges események, helyszínek, segítők felmérése…
 előreklám, lassú sajtó
 elmaradt dolgok pótlása

3. ápr. 1-máj. 15.
 sajtó
 reklám
 helyszínnel kapcsolatos technikai ügyek aprólékos megbeszélése, teendőkről, felelősökről, kontaktokról írásos emlékeztető
 esetleges vásárlások (virág, cellux stb. …)
 őrangyalképzés
 a stáb helyszíni munkamegosztásának beosztása

4. május 16. Központi megnyitó

5.                                                                    házigazda
 őrangyalok
 technikus
 eszközök (papír, toll, olló, mobil, autó stb.)
 vélemények

6. A hét zárása: az NLC családi napon a Margitszigeten

7. május 23.-júli. 1.
 kérdőívek kitöltése
 beérkezett vélemények összegzése
 sajtóanyagok dokumentálása
 beszámoló a szponzoroknak, támogatóknak
 beszámoló a központnak
  elszámolások

Ez a poszt röviden, tömören, vázlatszerűen foglalta össze a szervezéssel kapcsolatos főbb lépéseket. Természetesen, számos kérdésre (hogyan találjunk jó előadót, szponzort és hogyan juttassuk el a programok hírét a célközönséghez) lehetetlen kimerítő választ adni egy rövid posztban. Ezért szeretnénk a következő találkozót kimondottan ezeknek a témáknak szentelni. A programszervezéssel, szponzor-kereséssel, praktikákkal és a terjesztéssel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozó találkozó időpontját november 21-ig itt megszavazhatjátok!  /a legtöbb szavazatot kapó dátumon tartjuk a meg a találkozót/

Lehetséges időpontok:

december 12. péntek

december 13. szombat

Várom észrevételeiteket, kérdéseiteket és szavazataitokat!
 

 

22 komment

Címkék: archívum

A bejegyzés trackback címe:

https://szervezzunkszuleteshetefesztivalt.blog.hu/api/trackback/id/tr76767869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imola 2008.11.13. 22:09:38

kszönöm a posztot, jó összefoglaló!

nekem mindkét időpont jó.

Imola

Szabó Mária Katalin 2008.11.13. 23:06:52

Kati, nekem a 12 e lenne a legjobb.


üdv, Marika

ui: Nagyon tetszik, és FONTOS a blog!!!

Köszönöm :-))

Kobzos 2008.11.14. 08:53:18

Sziasztok! Nekem csak a 12-ke lenne jó, szombaton saját rendezvényem van!

Üdv:Enci

Kishonthy-Kardos Rita · http://www.holdam.hu 2008.11.14. 09:39:05

sziasztok, előreláthatólag nekem a 12-e péntek lenne jó.

kildikó 2008.11.14. 10:17:20

Nekem mindkettő jó, de a szombat jobb lenne.

Sziráczky Valéria 2008.11.14. 15:04:40

Nekem a szombat lenne jó.

kph 2008.11.14. 16:02:42

Sziasztok!
Nekem egyik se jó, 12.-re vagyok kiírva. Majd legközelebb.:)

Hajni

pkjulcsika 2008.11.14. 21:38:42

Üdv Nektek!

Nekem is a 12.-e lenne jó napközben.
Julcsi

Szecsei Anna Mária 2008.11.17. 11:49:32

Nekem a dec. 12 jónak tűnik.

Fónagy Éva 2008.11.17. 15:07:43

Sziasztok! Nekem is jobb lenne a péntek... :)

Tolnay Kati 2008.11.17. 19:13:02

Én a 12-ére szavazok, 11 és 15h között. Így a téli időjárásra tekintettel (sötét és esetleges hó) a vidékiek is emberi viszonyok között tudnak közlekedni. Köszi!

Szabó Béláné 2008.11.17. 19:31:05

december 12 péntek a jó, szombaton tanítok.

Szabó Béláné 2008.11.17. 19:34:00

jó ötlet ez a szavaztatás, blog, mi egyebek, emlékeztetők, nagyon tetszik, köszönet érte, aki ennyit dolgozik vele.

Kuremszki Andi 2008.11.18. 09:27:37

Sziasztok, én is a péntekre szavazok!

Balogh Emese 2008.11.19. 14:33:13

Nekem a szombat jobb lenne :) Köszi

Szabó Magdi 2008.11.19. 18:42:28

Sziasztok! Nekem a szombat biztosan nem jó, de a pénteket sem tudom még 100%-ra igérni.Magdi

Staudinger Csilla 2008.11.19. 21:33:51

Sziasztok, nekem a szombat lenne jó. Csilla

Tóth Győzőné Zsuzsa 2008.11.20. 05:39:03

Sziasztok!

Nekem a dec.12. és 13. is jó!

Zsuzsa

Havasi Judit 2008.11.21. 13:39:28

dec12-re szavazok

Tóth Ági 2008.11.21. 23:54:54

Bocs, hogy az utolsó percben. Nekünk dec. 12 lenne jó. Köszi Ági

sz_kata 2008.11.23. 08:22:30

Sziasztok,

a szavazatok alapján, a tallkozó időpontja december 12. Kezdés 10:30-kor, végezni előreláthatóan 16:30-kor fogunk.
Hajninak pedig küldjük az energiákat a szüléshez!
süti beállítások módosítása