Bemutatkoznak a szervezők

Archívum

Nagy Szponzorszerző Hadművelet

2008.11.30. 17:44 sz_kata

Talán még Napóleonnak is komoly fejtörést okozna, hogyan hálózza be leendő támogatóit, milyen „haditervvel” lenne esélye pénzhez jutni.
Tény és való, hogy manapság a pénzszerzés, szebben kifejezve, a forrásteremtés külön szakma.
Nem valószínű, hogy szervezőink között hemzsegnek a marketing és sales szakemberek, igaz?


Egy régebbi ígéretünk szerint, minden lehetséges módon szeretnénk benneteket támogatni abban, hogy előteremtsétek a megálmodott programjaitokhoz szükséges anyagi részt.
A szponzor nem egy varázslót takar, aki köpönyege alatt hordozza a kívánt összeget, és örömmel adja kezünkbe a rendezvény teljes anyagi fedezetét. Egyetlen cég, egyetlen vállalkozó sem ad szívesen úgy, hogy nem látja: mi neki ebből a haszna?


Pénzszerző körutatok előtt, gondoljátok át, és fontoljátok meg az alábbiakat:

Mennyi az elég?
Mérd fel, mire van szükség? Készítsünk munkatársainkkal együtt teljes körű felmérést a szükségletekről!  Például: tárgyi hiányok, helyigény, hiányzó pénz összegszerűen, hiányzó személyi segítség, hiányzó hirdetési lehetőség.

CSR, vajon mi?
Társadalmi felelősségvállalás egy bűvös szó, amivel a”szponzoráció” kifejezéstől irtózó cégvezetőket is „meg lehet puhítani”.  Főleg nagyobb cégeket lehet ezzel megkeresni, akik majd szívesen építik be marketing kommunikációjukba azt, hogy tettek valamit a környezetükben élő nőkért.

Hozzáadott érték, azaz mi az, amit máshol nem kap meg a kiszemelt támogató?
Keltsük fel az érdeklődést, mutassuk be, hogy miért különleges a mi rendezvényünk.
A letölthető megkereső anyagainkban, néhány órás megbeszélés után összeírtuk azt a pár mondatot, ami a leginkább felkeltheti a marketingesek érdeklődését.

Hogyan jutok a tűz közelébe?
Döntéshozó közelébe jutni szinte lehetetlen, ha nincs valaki, aki beajánl. Távoli ismerős ismerőse is jó lehet, hisz van kire hivatkozni.
Ha nincs semmilyen kapcsolat, keressétek a női cégvezetőket. Ilyenkor lehet hasznos az iwiw, kiderül, hány éves és van-e gyermeke a kiszemeltnek. Nőknél a személyes érintettséget kell megtalálni.


Szervezői stábunk a fentiek tükrében két anyagot, egy CSR, azaz társadalmi szerepvállalás alapjain működő megkereső levelet és egy szponzori, marketing alapú együttműködési ajánlatot, melyek a kék betűkre kattintva letölthetőek.


A marketing alapú együttműködési ajánlat árait, a születéshete portálon való megjelenésen kívül, Ti szabjátok meg, attól függően, hogy nektek mire van szükségetek.
Egy rendezvény anyagi háttere 30%-ban áll szponzori bevételekből, és újabb 30%-ban hirdetési felületek értékesítéséből.


A dokumentumok letöltése után, jön a hadművelet neheze: eljuttatni az anyagot a vágyott, remélt vagy többé-kevésbé potenciálisnak tűnő szponzor/hirdető jelöltekhez, és elérni, hogy érdemben foglalkozzanak vele.


Hogy is néz ki a „bekerítő hadművelet” koreográfiája?

Első lépésben, vegyél elő papírt, tollat és írd fel válogatás nélkül mindenkinek a nevét, aki esetleg szponzorként, hirdetőként, társadalmi felelősségvállaló cégként szóba jöhet. Először azokat írjuk fel, akiket személyesen ismerünk, és külön gyűjtsük, ha olyan személy jut az eszünkbe, akit nem ismerünk személyesen. 


A listán szereplő személyek besorolása


Szempontok:
1. személyesen ismerem, és ő is ismer engem,
2. van gyereke vagy került kapcsolatba szüléssel,
3. nyitott, segítőkész személyiség és/vagy szokott másokat támogatni, ismerem a motivációját,
4. ismerem az elérhetőségét vagy meg tudom szerezni,
5. Nem ismerem, de érdekelheti az együttműködés, és meg tudom szerezni az elérhetőségét
6. Van valaki, aki beajánlhat
7. eredmény (találkozó után). Ide írjuk a megbeszélés eredményét, az általa ajánlott személyek neveit, megjegyzéseket.


Kapcsolatfelvétel:


1. A telefonálás előtt érzelmi ráhangolódás, a másik motivációjának megtalálása.
2. Telefonon: Csak röviden, vázold fel, hogy ki vagy és miért hívod, és jelezd, hogy emailt szeretnél neki küldeni. Ha ismerőssel beszélsz, rögtön a megbeszélés időpontját egyeztesd!
3. E-mail: még aznap küldjük át az ígért anyagokat
4. Telefon: Az emailt néhány napon belül mindig kövesse telefonhívás!
5. Próbálj személyes találkozót kérni, ahol részletesebben megbeszélhetitek az együttműködés lehetőségét. Erre a megbeszélésre érdemes tavalyi programfüzetet, leporellókat és a régebbi születés hetékről készült összefoglalókat magaddal vinni.

Röviden ennyiben foglaltam most össze az alap tudnivalókat. A témát részletesen körüljárjuk a decemberi találkozón. Várom kérdéseiteket, észrevételeiteket, tapasztalataitokat!
 

Szólj hozzá!

Címkék: archívum

A bejegyzés trackback címe:

https://szervezzunkszuleteshetefesztivalt.blog.hu/api/trackback/id/tr81796451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása